Resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Sociale faalangst of wat anders?

AngeltJ
    Bezoeker

Sociale faalangst of wat anders?

Hoi allemaal.

Ik ben 20 jaar en doe een leuke opleiding. Sinds dat ik jong ben heb ik al het gevoel dat ik anders ben omdat ik veel moeite heb met vriendschappen onderhouden en anders zijn ze van korte duur.
    Bij mij op school vind ik t moeilijk confrontaties aangaan bij mij in de klas, heb twee vriendinnen met wie ik omga maar hoor van veel en vind t zelf ook dat ze me eigenlijk soort van buitensluiten, zijn meer met elkaar bezig.
    Zit er tegenop om naar school te gaan want ben iedere dag bang dat de bom een keer barst of mensen raar tegen me gaan doen.
    Heb wel een paar vriendinnen maar weet niet wat ik er aan heb en of t echt goede zijn, vind t allemaal heel lastig.
    Heb ook moeite met nee zeggen en voor mijzelf opkomen, terwijl ik bij sommige mensen toch wel als een pittige meid overkom
    Wel een vriend al een paar jaar en dat loopt super.

Geen idee hoe ik hier uit kom, het maakt doodongelukkig.
    Alvast bedankt

Platinum
    Ingeschreven
    May 2009

Re:Sociale faalangst of wat anders?

Heey Angel,

Lastig allemaal dat je hier meer rondloopt. Waarom denk jij dat je anders bent dan anderen ?
    Waarop heb je dat gebasseerd ?

Het is zeker niet fijn om te horen via via dat iemand je niet aardig blijkt te vinden. Ik heb zelf
    alleen ondervonden dat niet altijd alles hier van waar is. Ik vind dat je het bij de persoon zelf moet zoeken
    dus bij je vriendinnen, om te vragen hoe zij er over denken. Want nu ga je jezelf al wat buitensluiten
    zonder dat je 100% zekerheid hier over hebt.

Zie jij in jezelf dan ook die pittige meid ? Wat kun je dan wel wat je op andere momenten niet kunt ?
    Het betekend dan wel dat je meer durft dan wat je in je eerste deel beschrijft.

Hoe is de band met je vriend verder ? Kujn je met hem hier ook over praten?

Sterkte ermee
    groetje remco

Platinum
    Ingeschreven
    Nov 2004

-Bang voor negatieve reacties van anderen en daar niet mee weten om te gaan.
    -Bang zijn om af te gaan, een stomme fout maken waardoor je je zeer naar voelt (schamen). EN je vervolgens zeer onbeholpen voelt omdat je compleet dichtslaat.

Zijn 2 punten specifiek voor sociale faalangst.

hoi

AngeltJ
    Bezoeker

@ Remco: Ja ik kan op sommige momenten dat echt wel zijn denk ik, alleen naar mensen die zich op een arrogante en pesterige manier gedragen durf ik me niet op die manier te tonen.
    Vriendschappen komen voor mijn gevoel altijd van mijn kant en moet altijd achter iedereen aan.
    Wat moet ik dan vragen? Zie jij mij als n goede vriendin of wat vind je van mij?

De band met mijn vriend is goed, ik heb ook n verleden met sexueel misbruik waardoor ik moeilijke jaren heb gehad en hij is er altijd geweest, zo dus ver kan ik zeggen dat die band met hem heel sterk is. Bij hem kom ik wel goed voor mezelf op en heb ik een eigen willetje.

@ Rik: Beiden punten herken ik mezelf heel erg in.

Forum Rechten