Resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: Zinnen waar veel waarheid in zit.

Zizou
    Bezoeker

Zinnen waar veel waarheid in zit.

Ik ben bezig aan een boek te lezen,het gaat redelijk traag omdat ik niet altijd zoveel tijd heb.
    Maar ik wou even enkele dingen uit het boek delen met u waardoor ik eigenlijk zelf ook bepaalde dingen inzag,ik hoop dat het jullie ook kan helpen.

-Geluk is het gevolg van zelfvertrouwen en niet omgekeerd.(Zonder zelfvertrouwen kan geluk je weliswaar af en toe in de schoot vallen maar je hebt het zelf niet in de hand)

-Je bepaalt ZELF hoe je leven zal gaan,een succesvol leven is voor IEDEREEN haalbaar.

-Zich emotioneel afsluiten leidt tot ondoordringbaarheid langs 2 kanten.Je kunt emotioneel niet bereikt worden en je kunt er emotioneel niet uitkomen.(Als je je afvraagt waarom anderen je niet vaak afspreken,dit is dus het antwoord daarop)

-WEES TROTS OP WAT JE HEBT!!!!Zo groeit je zelfvertrouwen ook.

-Iedere mens die geen tweederangsleven wil leiden is toch begiftigd met een eersterangs geest,die hem of haar ertoe wil brengen te breken met het tweederangsleven.

-Je leeft tussen je verleden en je toekomst.Je verleden heeft niks met je toekomst te maken.Wat je nu doet(werken aan je verlegenheid/zelfvertrouwen) heeft met je toekomst te maken.

-Als er zoiets bestaat als een onveranderlijk en onveranderbaar karakter dan zouden kerken en psychotherapi?n niet bestaan.
    Onvolledige ervaringen brengen illusoire ervaringen tot stand die zich op den duur in ons karakter(=parate keuzevoorkeur) gaan nestelen.

-Door juist op je angsten af te gaan,kan je ervan af geraken door te besefen dat je er eigenlijk niet bang voor hoeft te zijn.Onvolledige ervaringen kan men dus vervolledigen in de beleving.

-Het overwegen van de vraag:''Heb ik een psychotherapeut nodig?''maakt dat je in je denken,voelen en in je zelfvertrouwen vaagheid invoert waaraan u genezing denkt te intlenen.Beslis:ik kan het zonder psychotherapeut en de zaak is af.

-BELANGRIJKE LES:Wil je zelfvertrouwen?Besluit dan nu dat je zelfvertrouwen wilt want zelfvertrouwen is van u en niet van iemand anders.Je beslist zelf over uw geestestoestand en jij alleen.

-Hoe de schrijver zelf van zijn negatieve gevoelens is afgeraakt:Hij dacht aan niets anders dan afstand nemen van,afstand doen van.De gedachte bleef waarschijnlijk zelfs in zijn slaap doormalen want zijn eerste gedachte 's morgens was weer dezelfde.Met die kracht die zich in zijn gedachte nestelde,vroeg hij zich af:''Als het mogelijk is af te komen van woede en zorgen,waarom heb ik ze dan?''Ze konden dus verdreven worden,met de ontdekking van hun zwakte hadden ze hun kracht verloren,wanaf dat ogenblik was zijn leven veranderd.

-De goede therapeut is op een dag,''als u genezen bent'' overbodig,waarom niet meteen zijn overbodigheid inzien?(Mensen genezen niet door therapeuten,mensen genezen door het opdoen van zelfinzicht)

-U bent groter dan uw klachten.
    U bent groter dan uw zorgen.
    Uw geest is groter dan wat erin zit.
    Uw geest is dus groter dan uw pijn,dan uw angst,dan uw gebrek aan zelfvertrouwen.
    Uw geest is groter dan alles wat u met uw geest doet.
    Uw geest is groter dan uw carri?re.
    Uw geest is groter dan uw ziekte.Er is dus meer genezing dan ziekte in u.

Skilly
    Bezoeker

Re: Zinnen waar veel waarheid in zit.

Zizou mooi geschreven. It's totally true

DJH
    Bezoeker

Liefde maakt niet blind, maar ziet juist de schoonheid waar anderen die niet zien.....

Jingle
    Bezoeker

oeh, ik houd van zo'n zinnen ;D

Moed groeit door te doen, angst door niet te doen

Moed is niet vrij zijn van angst, moed is bang zijn en toch doorgaan

Je mag spijt hebben van wat je gedaan hebt, maar heb nooit spijt van je bent!

Zie het als een zegen of zie het als een test, wat er gebeurt is voor jou altijd het best!

Houdt de jaren gevangen in het net van je herinneringen, onthoudt vooral de mooie dagen, want als je ze vergeet, komen ze nooit meer terug!

We can't turn back yesterday, but we can make tomorrow better

Als achteruit kijken pijn doet, en vooruit kijken je bang maakt, kijk omhoog: God zorgt voor je

You will never be happy if you continue to search for what happiness consists of. You will never live if you are looking for the meaning of life.

It's wonderful to climb the liquid mountains of the sky. Behind me and before me is God and I have no fears.

De positieve overtuiging 'ik ben goed in sport' brengt de gedachte 'ik kan winnen' met zich mee, zodat uw motivatie en energie de hoogte ingaan. Uw succes schept positieve verwachtingen, zodat uw zelfvertrouwen stijgt en u nog meer kunt.

Bekijk het van de zonzijde
    Het Chinese woord voor ?probleem? betekend ook ?kans?. U kunt negatieve gedachten dus bijstellen door de kansen te baat te nemen die het probleem bevat.
    Misschien hebt u een les geleerd, motivatie gevonden of een probleem voorkomen? Blijf zoeken naar postieve aspecten van zelfs kleine moeilijkheden.

Hoe hoger je de lat legt, des te makkelijker ga je er onder door.

Ook een leeuw moet zich wel eens verdedigen tegen de vliegen..

Life isn't about finding yourself, life is about creating yourself

Als je spijt hebt van gister en bang bent voor morgen, probeer dan vandaag gelukkig te zijn.

Zonder verdriet te kennen zul je het geluk niet waarderen, beide kanten hebben we nodig om het leven te leren.

Kijk niet naar wat er nog komt, kijk naar hoe ver je nu al bent!

Mensen zijn niet lastig. Mensen zijn verschillend. En dat is lastig!

Vraag niet wat de wereld nodig heeft, maar vraag je af wat jou tot leven brengt. En ga dat doen! Want wat de wereld nodig heeft, is mensen die leven!

Men kan zijn gevoel wel het zwijgen opleggen, maar men kan er geen grenzen aan stellen.

Elke keer een beetje beter wordt uiteindelijk goed

Today is the first day of the rest of your life!

Hedwig
    Bezoeker

Re:Zinnen waar veel waarheid in zit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zizou
    -Zich emotioneel afsluiten leidt tot ondoordringbaarheid langs 2 kanten.Je kunt emotioneel niet bereikt worden en je kunt er emotioneel niet uitkomen.(Als je je afvraagt waarom anderen je niet vaak afspreken,dit is dus het antwoord daarop)
    Dat heb ik ervaren.

Hedwig
    Bezoeker

Het is mij opgevallen dat als je mensen open en vriendelijk en met vertrouwen benadert ze dit vaker ook zijn als dat je dat juist niet doet. Mensen spiegelen veel.

Platinum
    Ingeschreven
    Jun 2008

"De kracht om eenzaamheid te overwinnen, ligt in jezelf, in je instellingen ten opzichte van jezelf, de wereld en de toekomst."

sipke
    Bezoeker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satyarupa
    "de toekomst."
    Waarom de toekomst als het NU ook kan

Platinum
    Ingeschreven
    Jun 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sipke
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satyarupa
    "de toekomst."
    Waarom de toekomst als het NU ook kan
    Nog beter zelfs. Maar uiteindelijk zal dat ook invloed hebben op hoe iemand tegen de toekomst aankijkt.

Leden die dit onderwerp hebben gelezen: 0

Er zijn nog geen leden die dit onderwerp hebben gelezen

Forum Rechten